ЗВЕРНЕННЯ ДО БАТЬКІВ

 

За статистикою, в нашій країні в мирний час внаслідок нещасних випадків щодня гинуть діти! Біда трапляється тоді, коли дітей залишають напризволяще, там, де на кожному кроці на них чатує небезпека.

Шановні батьки! Не залишайте дітей без нагляду!

Дбайте про безпеку своїх дітей, дотримуючись правил безпечної поведінки в побуті.

Виховуйте у дітей навички культури безпечної поведінки, демонструючи на власному прикладі обережність у поводженні з вогнем, газом, водою, побутовою хімією, ліками. Виділіть декілька хвилин на відверту розмову з дітьми.

Пам'ятайте, ці хвилини вимірюватимуться ціною життя. А щоб неждана мить не стала початком великої біди - потрібно давати дітям чіткі знання і вміння, як діяти в тій чи іншій ситуації.

Пам'ятайте, що життя наших дітей залежить тільки від нас самих!

ПРАВИЛА

безпеки громадян на залізничному транспорті України

1. Загальні положення

1.1. Правила безпеки громадян на залізничному транспорті України (далі - Правила) визначають вимоги щодо безпеки громадян при користуванні послугами залізничного транспорту, знаходженні на території та об’єктах залізничного транспорту.

1.2. Громадяни, які порушують Правила, несуть відповідальність згідно з чинним законодавством України.

2. Правила безпеки для пішоходів

2.1. Пішоходам дозволяється переходити залізничні коії тільки у встановлених місцях (пішохідні мости, переходи, тунелі, переїзди тощо).
На станціях, де немає мостів і тунелів, громадянам належить переходити залізничні колії у місцях, обладнаних спеціальними настилами, біля яких встановлені покажчики «Перехід через колії».

2.2. Перед тим, як увійти в небезпечну зону (ступити на колію), потрібно впевнитись у відсутності поїзда (або локомотива, вагона, дрезини тощо).
При наближенні поїзда до перону або платформи громадяни повинні стежити за звуковими сигналами, що подаються локомотива, моторвагонного рухомого складу та іншого спеціального самохідного рухомого складу, уважно слухати оповіщення, що передаються по гучномовному зв’язку.

2.3. При наближенні поїзда (або локомотива, вагона, дрезини тощо) треба зупинитись поза межами небезпечної зони, пропустити його і, впевнившись у відсутності рухомого складу, що пересувається по сусідніх коліях, почати перехід.

2.4. Наближаючись до залізничного переїзду, громадяни повинні уважно стежити за світловою і звуковою сигналізацією, а також положенням шлагбаумів. Переходити колії дозволяється тільки при відкритому шлагбаумі.
При відсутності шлагбаума (коли переїзд не охороняється) перед переходом колії необхідно впевнитись, що до переїзду не наближається поїзд (або локомотив, вагон, дрезина тощо).

Пішоходам забороняється:

2.5. Ходити по залізничних коліях та наближатися до них на відстань менше п’яти метрів.

2.6. Переходити і перебігати через залізничні колії перед поїздом (або локомотивом, вагоном, дрезиною тощо), що наближається, якщо до нього залишилось менше ніж 400 м.

2.7. Переходити колію зразу після проходу поїзда (або локомотива, вагона, дрезини тощо), не впевнившись, що по сусідніх коліях не пересувається рухомий склад.

2.8. Переходити та переїжджати залізничні колії при закритому положенні шлагбаума або при червоному світлі світлофора та звуковому сигналі переїзної сигналізації.

2.9. На станціях і перегонах пролізати під вагонами і перелізати через автозчепи для переходу через колію.

2.10. Проходити по залізничних мостах і тунелях, не обладнаних спеціальними настилами для проходу пішоходів.

2.11. Пролізати під закритим шлагбаумом на залізничному переїзді, а також виходити на переїзд, коли шлагбаум починає закриватися.

2.12. На електрифікованих лініях підніматися на опори, а також торкатись до металевих проводів заземлення, які ідуть від опори до рейки.

2.13. Наближатися до електропроводу, що лежить на землі, ближче ніж на 10 метрів.

2.14. Підніматися на дахи поїздів, локомотивів та вагонів, а також на конструкції мостів, освітлювальних вишок тощо.

2.15. Класти на рейки залізничної колії будь-які предмети.

2.16. Підходити ближче ніж на 0,5 метра до краю платформи після оголошення про подачу або прибуття поїзда до його повної зупинки.

2.17. Обходити вагони, що стоять на колії, на відстані менше п'яти метрів від крайнього вагона.

2.18. Проходити між розчепленими вагонами, що стоять на колії, якщо відстань між ними менше десяти метрів.

2.19. Сидіти на краю посадкової платформи, перону.

2.20. Знаходитись на об'єктах залізничного транспорту в стані алкогольного сп'яніння.

2.21. Ставити особисті речі на краю платформи, перрону.

3. Правила безпеки пасажирів

3.1. Підніматися у вагон і виходити з вагона дозволяється тільки після повної зупинки поїзда.

3.2. Посадку пасажирів у вагон і вихід їх з вагона необхідно проводити тільки з боку перонів або посадочних платформ. Дітей під час посадки у вагон і висадки із вагона слід тримати за руку або на руках.

3.3. Виходити із вагона під час зупинки можна тільки з дозволу провідника.

Пасажирам забороняється:

3.4. Проїжджати на дахах, підніжках, перехідних площадках вагонів.

3.5. Заходити у вагон і виходити з вагона під час руху поїзда.

3.6. Висуватися з вікон вагонів і дверей тамбурів під час руху поїздів та викидати сторонні предмети (пляшки, пакети тощо) з вікон і дверей вагонів.

3.7. Стояти на підніжках і перехідних площадках вагонів, самостійно відчиняти двері вагонів під час руху та на стоянці поїзда, затримувати автоматичні двері вагонів під час їх зачинення та відчинення.

3.8. Проїжджати у вантажних поїздах без спеціального дозволу.

3.9. Знаходитись в поїзді у нетверезому стані.

3.10. Залишати дітей без нагляду дорослих на вокзалах, пасажирських платформах та в поїздах.

3.11. Провозити у вагонах легкозаймисті, шкідливі і вибухові речовини.

3.12. Виходити із вагона на міжколійя і знаходитись там під час руху поїзда.

3.13. Стрибати з платформи на залізничні колії.

3.14. Проводити на пасажирських платформах рухомі ігри.

3.15. Палити у вагонах (в тому числі в тамбурах) приміських поїздів, а також у непередбачених для паління місцях вагонів пасажирських поїздів.

3.16. Бігти по платформі поруч із вагоном поїзда, що прибуває або відходить, а також перебувати ближче ніж 2 метри від краю платформи під час проходу поїзда без зупинки.

3.17. Підходити до вагона до повної зупинки поїзда.

3.18. Без потреби самовільно зупиняти поїзд.

3.19. Самостійно перевозити ручну поклажу засобами, які призначені для перевезення пошти або багажу працівниками пошти та залізниці.

3.20. Розміщувати ручну поклажу в тамбурах вагона, коридорі салону, проходах купе та в проході вагона приміського поїзда.

3.21. Забруднювати тамбури, засмічувати підлогу та сидіння вагонів.

 

3.22. Демонтувати обладнання вагонів, псувати оббивку диванів та сидінь.


Школа безпеки «ТЯМ» — новий простір для формування культури безпеки, доступний для всіх

Український фонд «Благополуччя дітей» та Офіс Ради Європи в Україні за підтримки Міністерства освіти і науки України запрошують освітян і батьків сміливо подивитися в очі проблемі сексуального насильства над дітьми і навчитися їй протидіяти на сторінці віртуальної Школи безпеки ТЯМ.

Тематичні інформаційно-просвітницькі матеріали Ради Європи українською лягли в основу цієї кампанії й доступні безкоштовно. Погляди, викладені в цьому документі, є відповідальністю його авторів і можуть не співпадати з офіційною політикою Ради Європи.

Про що це говорить нам, тямущим, усвідомленим дорослим?

По-перше, наш дорослий обов’язок – зосередитися на попередженні.

По-друге, ми повинні виховувати дітей в культурі безпеки – демонструвати її своїм прикладом, навчати правил безпечної поведінки та вчити розпізнавати ризики відповідно до віку.

По-третє, діти мають нам довіряти – і у наших руках побудувати ці довірливі взаємини з ними та вчасно прийти на допомогу, якщо вона потрібна.

https://www.youtube.com/watch?v=0KJYrhqfBrk

https://www.youtube.com/watch?v=GIUB83IaJcw

https://www.youtube.com/watch?v=cOqH6KAJ4U8&t=7s

https://www.youtube.com/watch?v=KUCJRHLmdII

https://www.youtube.com/watch?v=ar7zP5MU1fw

https://www.youtube.com/watch?v=XNsyqc3gQts

 

 


Безпека дітей в літній період.

Літо – пора веселощів і безтурботності, особливо для наших дітлахів. Батькам же залишається бути надмірно уважними, оскільки в місцях відпочинку можуть таїтися всякого роду небезпеки. Тому ознайомлення з правилами безпеки влітку надзвичайно важливо для батьків.

Безпека на воді влітку

Не дозволяйте купатися дитині без вашого нагляду, особливо на матрацах або надувних кругах.

Відпускайте дитину у воду тільки в плавальному жилеті або нарукавниках.

Не дозволяйте дітям грати в ігри, де учасники ховаються під водою. Такі розваги можуть закінчитися трагедією.

Контролюйте час перебування дитини у воді, щоб не допустити переохолодження.

Щоб уникнути сонячних опіків змащуйте шкіру дитини спеціальними сонцезахисними засобами.

Безпека на природі влітку

У таких місцях зазвичай багато кліщів, укуси яких небезпечні важкими захворюваннями (енцефаліт, хвороба Лайма). Тому дитину краще одягнути в штани і закрите взуття. Причому брюки слід заправити в шкарпетки. Не завадить і обробка поверхні одягу засобами від комах.

Поясніть дитині, що заборонено чіпати незнайомі гриби і їсти невідомі ягоди або плоди, що ростуть у лісі – вони можуть бути отруйними.

Не дозволяйте дитині підходити до тварин, які можуть вкусити і заразити сказом.

Ні в якому разі не залишайте дітей без нагляду – вони можуть заблукати.

Загальні правила безпеки під час літніх канікул.

На жаль, небезпеки підстерігають дітей не тільки в місцях відпочинку, а й на дитячому майданчику, на дорозі, в громадських місцях.

Однак дотримання простих рекомендацій допоможе знизити ризики:

Для дитини обов’язковим є носіння головного убору на вулиці для запобігання теплового або сонячного удару.

Привчіть дітей завжди мити руки перед вживанням їжі та після прогулянки.

Оскільки на літо припадає пік харчових отруєнь та захворювань, стежте за якістю та свіжістю продуктів, завжди мийте овочі та фрукти перед вживанням.

Обов’язково вчіть дитину правилам дорожнього руху, розкажіть про небезпеку, яку несе автомобіль.

Розкажіть дітям про те, як правильно себе поводити на дитячому майданчику, зокрема про катання на гойдалках.

Важливо навчити правилам пожежної безпеки в літній період.

Дотримуйтесь питного режиму, щоб не допустити зневоднення. Давайте дитині природну очищену воду без газу.

Дотримання простих рекомендацій допоможе убезпечити життя і здоров’я вашої дитини і дозволить провести літні канікули з максимальним задоволенням та користю.

 

 


10 заповідей для батьків

Десять заповідей для батьків:

1. Не чекай, що твоя дитина буде такою, як ти, чи якою як ти хочеш.

2. Не чекай від дитини платити за все, що ти для неї зростав. Ти дай їй життя, як вона може тобі віддячити? Вона дасть життя іншому, тому - третьому, і це незворотний закон подяки.

3. Не згадуючи про дитячі свої образи, щоб у старості не їсти гірський хліб. Бо що посієш, те й пожнеш.

4. Не стався до її проблеми зверхньо. Життя дане кожному, і, будь упевнений: дитині важливо не менше, ніж тобі, а може бути більше, якщо в ній немає досвіду.

5. Не принижуй!

6. Не забувай, що найважливіші зустрічі для кожної людини - це зустрічі з дітьми. Звертайте більше уваги на них - ми ніколи не можемо знати, кого ми зустрічаємо в дитині.

7. Не майте себе, якщо ви не можете зробити чогось для своєї дитини. Картай - якщо можеш, але не робиш. Пам'ять: для дитини зроблено не достатньо, якщо не зроблено всього.

8. Дітина - це не тиран, який закладає усім своїм життям, і не тільки плід плодів і крові. Це та дорогоцінна чаша, яку життя дало тобі на збереження та розвиток творчого вогню. Це розкріпачена любов матері та батька, в якому буде рости не «наша», «своя» дитина, а душа, дата збереження.

9. Умій любити чужу дитину. Ніколи не роби їй того, чого не хотів би, щоб робили твоїй.

10. Люби свою дитину всякою - не дуже талановитою, невезучою, дорослою. Спілкуючись з нею, радій тому, що дитина - це свято, яке поки що з тобою.


У спілкуванні зі своїми дітьми:

  • Радійте вашому синові, доньці.

  • Розмовляйте з дитиною турботливим, підбадьорюючим тоном. Коли дитина з вами розмовляє, слухайте уважно, не перериваючи. Установіть чіткі та визначені вимоги до дитини.

  • У розмові з дитиною називайте як можна більше предметів, їх ознак, дій з ними.

  • Ваші пояснення повинні бути простими та зрозумілими. Розмовляйте чітко, ясно. Будьте терплячими.

  • Спочатку запитуйте «що?», а потім «для чого?», «чому?».

  • Заохочуйте в дитини прагнення ставити запитання.

  • Заохочуйте цікавість, пізнання та уяву вашої дитини.

  • Частіше хваліть дитину.

  • Заохочуйте ігри з іншими дітьми.

  • Турбуйтесь про те, щоб у дитини були нові уявлення, про які вона могла б розповісти.

  • Намагайтеся, щоб дитина разом з вами щось робила по господарству.

  • Проявляйте інтерес до того, що їй цікаво робити (малювати, співати тощо).

  • Не втрачайте почуття гумору.

  • Грайте з дитиною в різні ігри.

  • Частіше робіть щось спільно, усієї сім'єю.

  • Спілкуйтеся зі спеціалістами, читайте книги про виховання дитини.


Щоб установити довірливі стосунки з дитиною та зберегти їх:

  • Не переривайте дитину, не кажіть, що ви все зрозуміли, не відвертайтесь, поки дитина не закінчила розповідати, інакше кажучи, не давайте їй приводу тривожитись через те, що вас мало цікавить те, про що вона каже.
  • Не ставте забагато запитань.
  • Не примушуйте дитину робити те, до чого вона не готова.
  • Не примушуйте дитину робити що-небудь, якщо вона втомилась, засмучена.
  • Не вигадуйте для дитини багато правил — вона перестане звертати на них увагу.
  • Не виявляйте підвищеного занепокоєння з приводу неочікуваних стрибків у розвитку дитини чи деякого регресу.
  • Не порівнюйте дитину з жодними іншими дітьми.

Пам'ятайте:

  • Якщо дитину постійно критикувати - вона вчиться ненавидіти.
  • Якщо дитина живе у ворожнечі - вона вчиться агресивності.
  • Якщо дитину висміють - вона стане замкнутою.
  • Якщо дитина зростає у докорах - формується почуття провини.
  • Якщо дитину підбадьорюють - вона починає вірити в себе.
  • Якщо дитину хвалять - вона вчиться бути вдячною.
  • Якщо дитина зростає в чесності - вона вчиться бути справедливою.
  • Якщо дитина живе у безпеці - вона вчиться вірити людям.
  • Якщо дитину підтримують - вона вчиться цінувати себе.
  • Якщо дитина живе у розумінні і доброзичливості - вона вчиться знаходити любов у цьому світі.

Завжди пам'ятайте: ми виховуємо дітей власним прикладом, системою власних цінностей, звичним тоном спілкування, ставленням до праці та дозвілля. 


 


Пам'ятка для батьків "Я можу себе захистити"

Download
брошура для батьків.pdf
Adobe Acrobat Document 8.3 MB

 "Пам'ятка для батьків п'ятикласників"

Download
батькам.pdf
Adobe Acrobat Document 142.8 KB

Підліток у сучасній сім’ї ( поговоримо відверто)

Дуже часто  сучасні  батьки не сприймають свою дитину як особистість, з її  власними  бажаннями, мріями, правом на свою думку і відстоюванням  власної позиції. Такі батьки  хочуть, щоб дитина відповідала їхнім бажанням та очікуванням, не враховуючи інтереси та особливості власної  дитини.

         Батьки схвалюють і підтримують позицію  підлітка  лише до того моменту, поки вона їм вигідна. Але, як тільки батькам стає некомфортно, вони починають боротьбу, часто відкрито виявляючи авторитаризм і диктатуру: «Іди і роби. Тому що я так сказав (сказала)!».

Однак тиск завжди викликає відторгнення і бунт, а не прояв поваги чи вдячності за турботу. Тож подібна авторитарність і позиція «згори вниз» призведе до розпалювання ще більших конфліктів.

Батькам потрібно зрозуміти, що їхня дитина є окремою людиною зі своїми смаками та вподобаннями і її думка має значення. Підліток гідний поваги так само, як і ви, тож спробуйте поспілкуватися з ним на рівних.

Не критикуйте!!

Нескінченні докори призводять до низької самооцінки та невпевненості дитини у своїх силах. Звісно, здорову критику ніхто не скасовує, але треба розрізняти — ви висловлюєте своє ставлення до вчинку дитини і хочете разом вирішити проблему чи просто оцінюєте її і караєте колючими словами?

Пам’ятайте: підлітки дуже потребують вашого підбадьорення та схвалення. Воно додає дитині сил рухатися далі та допомагає легше пережити невдачі.

А якщо ви постійно глузуєте над поведінкою, мовою, зовнішнім виглядом вашої дитини, її друзями, захопленнями, улюбленими книгами — всім, що їй подобається, не дивуйтеся, якщо вона не буде ділитися з вами почуттями і переживаннями

Не  порівнюйте з іншими дітьми

Говорити дитині про те, що інші кращі неї в чомусь, вихованіші чи досягли більшого, категорично не радять.

Усі діти — різні, у всіх свої особливості розвитку, сильні та слабкі сторони. Постійним концентруванням на помилках і похвалою інших дітей ви підриваєте віру в себе, принижуєте гідність підлітка і руйнуєте його самооцінку.

Це може привести до того, що він піде за будь-ким, хто його похвалить чи полестить йому.

До слова, це ж стосується і порівняння дітей між собою в родині. Набагато краще фокусуватися на досягненнях і вміннях кожної дитини, а якщо й порівнювати, то лише попередні досягнення дитини з поточними.

Дайте виразити власні почуття!

«Часто старші повторюють: «Не кричи!», «Тримай себе в руках!», «Не гнівайся/не гніви мене», «Заспокойся!», «Не дратуй мене!», «Веди себе пристойно», «Досить істерик!», «Не переймайся через дурниці!» то «Дитина відчуває, що вона не тільки не повинна висловлювати свої почуття, але і не має на них права, в той час як батьки дозволяють собі злитися, кричати і нервувати».

Пам’ятайте: немає хороших і поганих почуттів! Кожне почуття є важливим, його потрібно вчитися проживати, а не боротися з ним..

Тож намагайтеся сприймати всерйоз все те, що відбувається з дитиною, поважайте її почуття, цінуйте її довіру. Дайте їй знати, що ви її розумієте і приймаєте, що її почуття для вас важливі.

Відсутність єдності у вихованні

Правила передбачають відповідальність. А ми, дорослі, і самі не дуже охоче її на себе беремо. Часто батьки позбавляють дітей від обов’язків, вважаючи, що вони ще малі. Вважають, що навчання або курсів досить, а від побутових справ можна їх захистити, тож до 13-14 років ніяких правил їхні діти не дотримуються. А потім від них раптом починають щось вимагати. Але ж досвіду поділу відповідальності, прийняття рішень, вибору немає.

Будьте щирими

 Часто дорослі бояться бути з дітьми прямолінійними, показувати свої переживання, справжні почуття. Однак, намагаючись бути ідеальними, вони стають нещирими.

Коли підліток усвідомлює, що батьки грають роль ідеальних, а насправді в чомусь неспроможні, не знають відповідей на питання, не можуть впоратися з проблемою, то втрачають до них довіру, аж до повного розчарування і втрати авторитету дорослого.

Для дитини важливі справжні почуття мами і тата — краще поруч з ним бути самим собою, відкрито виражати почуття, не боятися показати, що ви теж можете робити помилки і стикаєтеся з труднощами, і це нормально.

Допоможіть відкрити свої інтереси. Не перезавантажуйте!

Часом батьки хочуть, щоб їхня дитина була найкращою в усьому. ЇЇ завантажують уроками, додатковими заняттями, мовами, спортом, танцями тощо.

Не забувайте — на все свій час! У дитини має бути дитинство, ігри з друзями, маленькі і великі радості, вона не зобов’язана реалізовувати ваші бажання. Просто допоможіть дітям розкрити свої особливості, схильності, інтереси.

Підліток має право на помилку

Пам’ятайте: ви не повинні створювати умови, при яких дитина думає, що помилка — це кінець всьому і виходу немає. Потрібно, навпаки, показати, що помилки роблять всі, і катастрофи в цьому немає. Нехай підліток зробить висновки і в майбутньому спробує уникати того, що до них привело. Ну, а якщо є наслідки, покажіть, як з ними працювати, поліпшити становище.

Самим батькам важливо усвідомити, що тільки через помилки дитина може вчитися, набувати досвіду, подорослішати.

Не принижуйте!!

Деякі батьки «для кращого виховного впливу», щоб підліток відчув сором і провину, роблять йому зауваження в присутності однокласників, вчителів, сторонніх. Але насправді це руйнує його.

Зауважень у цей момент він не чує, але його накриває образа — адже це вкрай неприємно та принизливо.

 

Будьте дитині другом та дорослішайте на здоровя!!


Правил безпеки в Інтернеті для батьків

1. Розмістіть комп’ютер у кімнаті, яку використовують усі члени родини.

Іноді діти тримають у секреті те, що вони користуються Інтернетом. Вони можуть не бажати того, аби їх батьки були у курсі їх дій в мережі. Важливо не реагувати досить емоційно, а зробити все можливе, аби зняти цю психологічну напругу.
Обговорювати можливі труднощі легше, коли комп’ютер знаходиться у спільній кімнаті. Крім того, ви можете використовувати Інтернет разом із дитиною. Таким чином, розмови про Інтернет та контроль за його використанням стануть повсякденною частиною вашого родинного життя.

2. Використовуйте будильник для обмеження часу, якій дитина проводить в Інтернеті.

Заздалегідь погодьте тривалість перебування в Інтернеті.  Бажано визначити час перебування дітей в он-лайні. Час, проведений за комп’ютером, необхідно обмежити для того, аби не нанести шкоду стану здоров’я дитини. Ігрова комп’ютерна залежність стала великою проблемою у всьому світі.

Обговоріть час перебування дитини в Інтернеті та домовтесь про використання будильника. Таким чином ви уникнете можливих конфліктних ситуацій.

3. Використовуйте технічні засоби захисту: функції батьківського контролю в операційній системі, антивірус та спам-фільтр. 

Для роботи за комп’ютером зовсім необов’язково знати всі його функціональні можливості. Запросіть спеціаліста, якій налаштує операційну систему вашого комп’ютера та покаже, як працювати із батьківським контролем. Краще один раз побачити, аніж багато разів почути. Не використовуйте у себе вдома комп’ютер, якій технічно є незахищеним.

Також ви можете пройти он-лайн навчання та навчитись найбільш ефективно використовувати функції безпеки браузера та самостійно налаштовувати батьківський контроль. Встановіть Microsoft Security Essentials зараз, і ваш комп’ютер буде захищеним у реальному часі від вірусів, програм-шпигунів та інших зловмисних програм.

4. Створіть «Сімейні інтернет-правила», що містять правила онлайн-безпеки для дітей.
Діти навчаються шляхом експериментування. Якщо ви зацікавлені у тому, аби ваша дитина навчалась не на своїх власних помилках — якомога частіше обговорюйте теми, пов’язані із Інтернетом. Ви можете розказати, наприклад, про достовірність інформації, розташованої в мережі. Так ви невимушено створите свої «родинні правила» Інтернет-безпеки. Традиції, норми та правила, які закріпились у родині — довговічні.

5. Проводьте більше часу із дитиною. Всіляко заохочуйте обговорення тем, пов’язаних з Інтернетом.
В житті кожного трапляються помилки. Немає потреби сприймати помилки дітей як життєву проблему. Будуйте довірливі стосунки задля того, аби бути впевненими, що у будь-якій ситуації дитина звернеться за допомогою саме до вас. Щоб не сталось, ваша дитина повинна бути впевненою, що у будь якій ситуації вона може розраховувати на вашу підтримку та прийняття. Гарний рецепт побудови довірливих відносин — щоденне спілкування та спільне проведення вільного часу. В невимушеній ситуації набагато легше обговорювати «складні» питання.

6. Навчайте дітей критично ставитися до інформації в Інтернеті і не повідомляти конфіденційні дані он-лайн. 

 

Повідомте дитині, що практично кожен може створити свій сайт, і при цьому ніхто не може проконтролювати достовірність інформації, розташованої на такому сайті. Навчіть дитину використовувати інформацію із різних перевірених джерел.