ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, СІМ′Ї, МОЛОДІ ТА СПОРТУ

БОГДАНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ І-ІІІ СТУПЕНІВ С.БОГДАН

Код ЄДРПОУ 262111898

                                                                       

Н А К А З

24.12.2021 року                                   с.Богдан                                         № 159

 

,,Про реалізацію заходів Державної соціальної

програми запобігання та протидії домашньому

насильству та насильству за ознакою статті на

період до 2025 року"

 

     Відповідно до Законів України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», «Про запобігання та протидію домашньому насильству», «Про охорону дитинства», наказу Міністерства освіти і науки України від 02.10.2018 року № 1047 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами», на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 року №658 «Про затвердження Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі», Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству» від 7 грудня 2017 року №2229», листа відділу освіти, культури, сім'ї, молоді та спорту Богданської сільської рали , лист департаменту освіти і науки, молоді та спорту облдержадміністрації від 25.03.2021 року Ме 01-15/1290 ,,Про реалізацію заходів Державної соціальної програми запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статті на період до 2025 року" з метою запобігання та протидії булінгу та попередженню насильства в учнівському середовищі, в сім’ї та жорстокого поводження з дітьми

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити та ввести в дію план заходів щодо роботи у сфері протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі на 2022 рік.

2. Призначити відповідальною за здійснення невідкладних заходів реагування у випадках виявлення фактів насильства та отримання заяв, повідомлень від постраждалої особи або інших осіб заступника директора з виховної роботи Баранюк С.Д.

3. Заступнику директора з виховної роботи Баранюк С.Д.:

3.1. Забезпечувати проведення інформаційно – просвітницьких заходів, виховних програм, семінарів, тренінгів з питань запобігання та протидії домашньому насильству у тому числі стосовно дітей та за участі дітей    (Постійно)

3.2. Провести інформаційно-роз’яснювальну роботу з педагогічними працівниками щодо реалізації норм Закону «Про запобігання та протидію домашньому насильству».

3.3. Провести інформаційно-роз’яснювальну роботу за методичними рекомендаціями з працівниками навчального закладу відповідно наказу Міністерства освіти і науки України № 1047 від 02.10.2018 року «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами».

3.4. У разі виявлення фактів насильства протягом доби за допомогою телефонного зв’язку, електронної пошти інформувати управління освіти, релігій та у справах національностей, уповноважений підрозділ органу Національної поліції та службу у справах дітей (у разі коли постраждалою особою та/або кривдником є дитина), забезпечувати надання медичної допомоги (у разі потреби) та фіксувати необхідну інформацію в журналі реєстрації фактів виявлення (звернення) про вчинення домашнього насильства та насильства за ознакою статі за відповідною формою.

3.5. Інформацію про проведені заходи необхідно надсилати до відділу освіти, культури, сім'ї, молоді та спорту Богданської сільської рали щорічно до 15 червня та 15 грудня.

4. Працівникам закладу освіти  у разі виявлення ознак чи факторів, що можуть вказувати на домашнє насильство, складні життєві обставини, жорстоке поводження з дитиною або ризики щодо їх виникнення стосовно дитини, необхідно проінформувати дирекцію  з метою планування подальших дій щодо заходів для надання медичної, психологічної або іншої допомоги.

5. Класним керівникам 1-11 класів:

5.1. Проводити роз’яснювальну роботу щодо запобігання та попередження домашнього насильства на заняттях батьківського всеобучу.

5.2. Проводити з учасниками освітнього процесу виховну роботу із запобігання та протидії насильству.

5.3. Здійснювати з учасниками освітнього процесу інформаційно-просвітницьких заходів з питань запобігання та протидії насильству, у тому числі стосовно дітей та за участю дітей.

6. Практичному психологу Ерстенюку О.М. та соціальному педагогу Штодлер Н.М..:

6.1. Поновлювати на інформаційних стендах та офіційному веб-сайті навчального закладу контактну інформацію  про службу підтримки постраждалих осіб, до яких слід звернутися y випадку домашнього насильства.

6.2. Проводити лекційно-просвітницькі заходи в навчальному закладі з питань підготовки молоді до сімейного життя, планування сім'ї та попередження насильства в сім'ї.

6.3. Розповсюджувати інформаційні матеріали з питань рівних прав та можливостей чоловіків та жінок, попередження насильства в сім'ї та запобігання торгівлі людьми.

6.4. Організовувати роботу з постраждалими дітьми (у разі виявлення в межах своєї компетентності).

7. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

 

 

      Директор закладу                              Сніжана Абеле

 

З наказом ознайомлена:                           С.Д.Баранюк

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

даток 1
до наказу № 159

від 24.12.2021 р.

ПЛАН ЗАХОДІВ

спрямованих на  реалізацію заходів Державної соціальної

програми запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статті на період до 2025 року"

 

Назва заходу

Дата проведення

Відповідальний

1

Забезпечити неухильне виконання педагогічними працівниками школи Конвенції ООН «Про права дитини», Закону України «Про охорону дитинства», законодавств України в галузі освіти в частині збереження фізичного, духовного, психічного здоров’я та поваги до людської гідності дитини.

протягом року

Адміністрація

2

Під час проведення обстеження житлово-побутових умов деструктивних сімей, сімей опікунів та піклувальників з’ясувати умови проживання та виховання дітей в родинах з метою недопущення фізичного, психічного, сексуального і економічного насильства над дітьми.

Листопад-грудень

Класні керівники

Практичний психолог

3

В разі виявлення фактів насильства над дітьми негайно надавати інформації відповідним правоохоронним органам

В разі потреби

Класні керівники

адміністрація

4

Забезпечити систематичне оновлення банку даних сімей, де існують випадки вчинення насильства в сім’ї або виникає реальна загроза його вчинення

В разі потреби

 

Соціальний педагог

 Штодлер Н.М.

5

Пропагувати під час навчально-виховного процесу формування навичок здорового способу життя серед дітей та молоді, запровадження високої педагогічної культури, толерантного ставлення до дітей

Протягом року

 класні керівники

6

Проводити соціально-психологічні дослідження серед учнів закладу з метою вивчення проблем підліткового насильства та розробити рекомендації для попередження фактів психологічного розладу, агресивності та жорстокості серед неповнолітніх

Протягом року

Практичний

психолог

  Ерстенюк О.М.

7

Розповсюджувати соціальну рекламу щодо запобігання насильству в сім’ї. Перегляд відеороликів”Скажимо насильству Ні!»

лютий

Класні керівники 7-11 кл.

8

Проведення уроків толерантності згідно окремого плану

листопад

Класні керівники

9

Проведення акції «16 днів проти насильства»

згідно окремого плану

Листопад-грудень

Класні керівники

Практичний психолог Ерстенюк О.М.

10

Контроль вчителів за поведінкою дітей, взаємостосунками між дітьми (на перервах, у дворі школи). Дорослі, які працюють у дитячих колективах, повинні вчасно визначати ознаки мобінгу і своєчасно на них реагувати.

Протягом року

Педагоги

11

Організовувати і проводити просвітницьку та роз’яснювальну роботу серед учнів:

1. Бесіда на тему: «Насилля в сімї. Скажемо Ні!»  для  учнів 7х класів

2.Бесіда на тему «Попередження булінгу (насилля та жорстокості) серед підлітків»  для учнів 8-9 класів.

3. Проведення тренінгу  з учнями 10-11 класів «Стоп насильство!».

Протягом квітня місяця

  

Практичний психолог

Класні керівники

12

Розробляти та розповсюджувати інформаційні матеріали з питань рівних прав  та можливостей чоловіків та жінок, попередження насильства в сім’ї та запобігання торгівлі людьми

Грудень

Класні керівники 9-11 кл.

13

Проводити індивідуальну роботу в класах навчального закладу з особами «групи ризику» з питань попередження насильства в сім’ї

Протягом квітня  

Класні керівники

14

Забезпечити раннє виявлення сімей, в яких може виникнути реальна загроза  вчинення насильства в сім’ї

Постійно

Класні керівники

15

Провести з учнями бесіди на тему:

1.«Що робити, коли тебе ображають дорослі»;

2.«Насильство в сім’ї та як його уникнути».

Протягом року

Класні керівники

16

 Батьківські збори на тему: «Взаємодія сім’ї і школи – запорука успішного навчання і виховання. Єдині вимоги у вихованні»

 Вересень – жовтень

Квітень-травень

Класні керівники

17

Популяризувати заходи з питань  сім’ї, родинного виховання на сайті закладу.

Використовувати нформацію про булінг, його наслідки та можливі дії для подолання цієї проблеми  на веб-сайті www.stopbullying.com.ua

Постійно, протягом квітня місяця

Вчителі інформатики

 

Класні керівники

 

 

 

 


ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, СІМ′Ї, МОЛОДІ ТА СПОРТУ

БОГДАНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ І-ІІІ СТУПЕНІВ С.БОГДАН

Код ЄДРПОУ 262111898

                                                                 Н А К А З

 

НАКАЗ

22.11.2021                                                                               № 144    

 

 

 

Про проведення щорічної акції

«16 днів проти насильства»

                                                                              

 

 

 

 

На виконання плану заходів з проведення щорічної акції «16 днів проти насильства» в рамках  Всеукраїнської кампанії «16 днів проти насильства» на території Богданської сільської ради щодо проведення  з 25 листопада  до 10 грудня 2021 року  Всеукраїнської щорічної акції «16 днів проти насильства», на виконання плану роботи школи на 2021-2022 н.р.,  та з метою привернення уваги громадськості до актуальних для українського суспільства проблем подолання насильства в сім’ї, забезпечення рівних прав жінок та чоловіків, недопущення випадків насильства щодо дітей та підлітків

 

Н А К А З У Ю

 

1. Провести з 25.11 по 10.12.2020 року Всеукраїнську акцію «16 днів проти

насильства».

2. Затвердити план заходів акції «16 днів проти насильства» (додаток 1).

3. Усім учасникам навчально-виховного процесу забезпечити своєчасне

виконання Плану Заходів.

4. Заступнику директору з виховної роботи Баранюк С.Д.

4.1.Матеріали про проведені заходи висвітлити на сайті закладу освіти та соціальній сторінці школи Facebook.

4.2. Інформацію про проведені заходи надіслати у відділ освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту до 15 грудня 2021 року.

5. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора з виховної роботи Баранюк С.Д.

 

Директор закладу                                          Сніжана Абеле

З наказом ознайомлено:                                С.Д.Баранюк

 

 

 

Додаток №1 до наказу

від 22.11.2021 №144

 

План заходів

з підготовки та проведення Всеукраїнської щорічної акції

«16 днів проти насильства»

з 25.11. по 10.12.2021 р.

 

Назва заходу

Дата проведення

Виконавець

1

Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота з учнями схильними до правопорушень

25.11-10.12.2021

Ерстенюк О.М., практичний психолог

2

Виготовлення колажу з учнями 9-х класів «Стоп насилля»

02.02.2021

Ерстенюк О.М., практичний психолог

3

Організувати виставку малюнків «Моя родина без насильства»

25.11-10.12.2021

Вчителі обр. мистецтва

4

Організувати книжкову виставку «16 днів проти насилля»

25.11-10.12.2021

Андращук Д.П.,

5

Анкетування учнів 8-Б класу «Вивчення проявів насильства в дитячому колективі»

02.12.2021

Штодлер Н.М., соціальний педагог

6

Робота з класними колективами 5-11 кл.(бесіди, виготовлення буклетів, малюнки, флешмоб)

-          «Світ без насильства очима дітей»

-          «СНІДу – ні!»

-          «Стоп булінг»

-          «Долоньки толерантності»

25.11-10.12.2021

Штодлер Н.М., соціальний педагог

7

Флешмоб з учнями 8-А класу «Червону стрічку носять небайдужі»

01.12.2021

Штодлер Н.М., соціальний педагог

8

Анкетування з учнями 9 класів «Що я знаю про ВІЛ/СНІД?»

30.11.2021

Штодлер Н.М., соц.педагог

9

Виготовлення порадника на факультативному занятті (Вирішення конфліктів мирним шляхом) «Куди звернутися у разі булінгу»

25.11.2021

Штодлер Н.М.,

10

Проведення бесід, виготовленя лепбуків з учнями 1-4 класів щодо недопущення випадків насильства щодо дітей та підлітків.

25.11-10.12.2021

Класні керівники 1-4 класів

11

Години спілкування в 5-11 класах «Я маю право жити без насильства»

25.11-10.12.2021

Класні керівники 5 - 11класів

12

Провести виховний захід «Стоп СНІДу»

30.11.2021

Попенчук Г.В., педагог-організатор

13

Виховний захід з учнями 5 класів «Кожна дитина має право»

09.12.2021

Попенчук Г.В., педагог-організатор

 

 


Долучення до Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»)

З метою формування у молодого покоління громадянських почуттів, свідомої,   соціально активної позиції, патріотизму та розуміння значення кожного окремого вчинку для долі людини й держави, відповідно до плану роботи протягом жовтня-грудня 2021 року в закладі освіти проведені заходи в рамках Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»)

-            «Посвята в козачата», учні 5-х класів, жовтень;

-            виховні заходи до Дня українського козацтва,  1-11 класи, жовтень;

-          змагання роїв до Дня Збройних сил України, 6-10 грудня;

-            участь у історико-культурному фотоконкурсі «Дерев’яна спадщина предків», жовтень;

-          заходи до Дня пам’яті захисників України, які загинули у боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України, вересень;

-          участь у Національному уроці пам’яті «Урок, який відроджує пам'ять про голокост»,  вересень;

-          участь у конкурсі робіт юних фотоаматорів «Моя Україно!» , вересень;

-          участь у проекті «Вивчай світ – Рекламуй Україну»,  жовтень;

-          участь у обласному конкурсі літературних творів, творів образотворчого мистецтва та фоторобіт на тему «Захисники України: історія та сьогодення», листопад;

-          участь у обласному етапі Всеукраїнського заочного конкурсу робіт юних фотоаматорів «Моя Країна - Україна», грудень;

-          виставки літератури до знаменних дат, протягом року

 

 


Виховна робота реалізується  за такими напрямками:

üВиховання громадянської свідомості через учнівське самоврядування, формування активної життєвої позиції.
üВиховання правової культури та профілактика правопорушень.
üПропаганда здорового та безпечного способу життя. Психологічна підтримка учнів та вихованців.
üНаціонально-патріотичне виховання.
üЕколого-натуралістичне виховання, краєзнавство.
üКультурологічне виховання.

 

üОрганізація позаурочної діяльності учнів через гурткову, секційну, факультативну, дослідницьку та науково-пошукову роботу.
Система виховної роботи школи забезпечує:
активне залучення до процесу виховання батьківської громадськості
організацію методичної роботи з актуальних проблем виховання з педагогами, класними керівниками;
розвиток активності школярів у різних видах діяльності та творчий розвиток здібностей, інтересів особистості у позанавчальній діяльності;
соціальну захищеність і підтримку учнів;
згуртовування учнівських колективів навколо організації колективних творчих справ, участь у проектах;
співпрацю з дитячими молодіжними та громадськими організаціями, об’єднаннями, колективами;
співробітництво з правоохоронними органами, соціальними службами з питань організації правової освіти, профілактичної роботи серед школярів
Робота МО класних керівників

Національно-патріотичне виховання дітей та учнівської молоді

Патріотичне виховання має наскрізь пронизувати весь навчально-виховний процес, органічно поєднувати національне, громадянське, моральне, родинно-сімейне, естетичне, правове, екологічне, фізичне, трудове виховання, базуватися на національній історії, знанні та відстоюванні своїх прав, виконанні конституційних і громадянських обов`язків, відповідальності за власне майбутнє, добробут та долю країни.

 

Патріотичне виховання має охоплювати всіх учасників навчально-виховного процесу, сприяти формуванню у дітей та утвердженню у педагогів і батьків національних та загальнолюдських цінностей, особистісних якостей, що притаманні громадянину України.

 

 

Проявом патріотичного духу, свідченням формування Української політичної нації стало масове використання української національної та державної символіки, українського традиційного одягу, жовто-блакитних кольорів. При цьому важливо не підмінити зовнішніми ознаками патріотизму його глибокої ідейної сутності готовності своєю працею, науковими, творчими й спортивними досягненнями, службою із захисту країни сприяти розвитку української демократичної держави

Попередження дитячого травматизму

Суспільство вкрай стурбоване станом травмування та загибелі дітей. За статистичними даними щорічно гине величезна кількість дітей в наслідок аварій, утоплення, удушення, у вогні. Лише вдумайтеся:в середньому щодня в нашій країні через нещасні випадки гине чотири дитини, щотижня – одна школа втрачає групу дітей, щороку, в мирний час – країна втрачає півтори тисячі юних громадян! Нещастя стається саме тоді, коли діти залишаються напризволяще, де небезпека чатує на кожному кроці: вдома – коли працюють електропобутові прилади та є вільний доступ до сірників та запальничок, вибухонебезпечних предметів, хімічних речовин; на вулиці – в умовах стрімкого потоку транспорту; під час відпочинку у лісі, горах, біля водойм. Діти стають заручниками обставин, а їх легковажне ставлення до вогню, води, незнання елементарних правил безпеки часто є першопричинами сумних та трагічних наслідків.

Дитячий травматизм є однією з актуальних проблем охорони здоров'я і МНС, займаючи значний (до 25%) питома вага в загальній захворюваності дітей. Щорічно в дитячі травматологічні пункти м. Харкова за амбулаторною допомогою звертається понад 10000 дітей з різними травмами. Причому реальна кількість дітей з травмами значно вище. У разі легких травм більшість за допомогою не звертаються і тому статистично не можуть бути враховані.

З метою попередження дитячого травматизму з учнями проведено ряд бесід на такі теми:

"Правила дорожнього руху"

"Правила протипожежної безпеки"

"Запобігання отруєнь"

"Правила безпеки при користуванні газом"

"Правила безпеки з вибухонебезпечними предметами"

"Правила поведінки на воді"

 

"Правила безпеки при експлуатації електроприладів"

Учнівське самоврядування

«Іти стежиною добра,

      Щоб в серці зірку запалити,

   Бо наша школа – це сім’я,

    В якій навчаємось ми жити».

 

 

 

Серед безлічі дитячих занять у школі важливе місце займає учнівське     самоврядування. Учнівське самоврядування, яке, забезпечуючи участь усіх школярів в управлінні справами колективу свого класу та школи, стає моделлю елементів дорослого життя, формою усвідомлення подальшої активної життєвої позиції.

Кожен учень, маючи доручення (постійні, тимчасові), протягом свого навчання проходить школу учнівського самоврядування. «Перетворити процес виховання на радість» – таке завдання поставила перед собою учнівська рада, яка є органом учнівського самоврядування у нашій школі. До її складу входять учні 5-11 класів.

Самоврядування це:

метод організації дитячого колективу, який забезпечує формування відносин відповідальної залежності в колективі та організаторських рис окремої особистості;

наслідок педагогічного управління дітьми з боку дорослих;

принцип організації життя дитячого колективу;

 

діяльність, яка здійснюється самими дітьми, включаючи постановку мети, її розробку та спрямована на вдосконалення колективу і кожної особистості зокрема.

Метою діяльності учнівського самоврядвання є:
розвиток навичок творчого вирішення завдань, створення позитивної мотивації та зацікавленості учнів;
формування вміння мислити, узагальнювати;
виховання поваги до колективу, почуття відповідальності;
налагодження тісних контактів і взаєморозуміння між різними гілками громадськості, спільне вирішення проблем, профілактика виникнення конфліктних ситуацій;
використання нових інноваційних технологій у виховній роботі.
Засідання учнівської ради відбуваються 2 рази у місяць. Під час таких засідань учні планують дитяче дозвілля, навчаються самостійно мислити, аналізувати, приймати рішення, думати не лише про себе, а й про тих, хто поряд, поважати їх та їхні права. У школярів виховується почуття патріотизму, відповідальності, громадянської свідомості та активності.
Діяльність учнівського самоврядування здійснюється за чітко складеними планами: засідань учнівської ради та кожного центру.
    На засіданнях активу розглядаються такі питання:
– затвердження плану проведення засідань активу та роботи дитячого колективу;
– визначення завдань щодо роботи центрів;
– проведення акцій «Миколай про тебе не забуде», «Від серця до серця» тощо.
Шляхи підвищення активності й ролі учнівського самоврядування:
Надання учням більшої самостійності в організації колективної діяльності.
Активне їх залучення до всіх сфер життя учнівського колективу.
Поєднання самодіяльності дітей з керівництвом дорослих.
Збагачення життєвих цілей і внутрішнього духовного світу кожного члена колективу через привабливість соціально-колективних ініціатив.
Повага педагогів до самостійний думок та рішень учнівського самоврядування, його органів.
Відкриття справжніх лідерів, залучення їх до активної громадської діяльності. Реалізація в перспективі принципу: жодного підлеглого усі відповідальні.
Кваліфікована, тактовна педагогічна допомога учнівському активу, навчання їх мистецтв управління.

 

Розширення рамок гласності учнівського самоврядування, відкритий характер роботи всіх органів самоврядування.

Безпека дитини в інтернеті: про що необхідно говорити

 

 

   Зараз в Україні майже 22 млн користувачів інтернету, питання безпеки в мережі більш ніж актуальне. У цьому контексті турбота про дітей набуває більших масштабів. Якщо раніше треба було говорити з дітьми про їх безпеку поза домом тощо, то вже давно має сенс застерігати їх від негараздів під час перебування в інтернеті.

Додаток 1

до наказу №22 від 24.03.2021р.

Заходи щодо безпечної поведінки дітей в

цифровому просторі та підвищення обізнаності батьків

в закладі загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів с.Богдан

№ з/п

Заходи

Термін виконання

Відповідальні

1

Підготовка літературної виставки  «Інтернет – світ широких можливостей»

до 09.04.2021

Андращук Д.П., бібліотекар школи

2

Випуск листівок «Я за безпечний Інтернет» (5- 11 класи)

до 09.04.2021

класні керівники

5-11 класів

3

Проведення бесід «Правила безпечного інтернету»

Протягом березня-квітня

класні керівники, вчителі інформатики

4

Участь в  ігрових  конкурсах, перегляд  мультиплікаційних роликів  «Безпека в Інтернеті»

Протягом березня-квітня

Класні керівники 1-4 класів

5

Інформування батьків на сайті школи "Безпека Ваших дітей у  Ваших руках"

Протягом року

Баранюк С.Д., ЗДВР

6

Конкурс малюнків «Інтернет очима дітей»

29.03-02.04.2021

Прокіп’юк М.В., вчитель образотворчого мистецтва

7

Ознайомлення учнів 5-11 з презентаціями на тему «Вміння критично осмислювати інформацію, подану в Інтернеті», «Вчимося поважати і розуміти інших», «Небезпечні ігри в соціальних мережах»

до 26.03.2021

Соціальний педагог Штодлер Н.М., практичний             психолог

Ерстенюку О. М.,  педагог-організатор Попенчук А. В.

8

Інформування батьків щодо ефективного використання ресурсів мережі й захисту себе від небажаного контенту.

Протягом березня-квітня

класні керівники

1-11 класів