Вчителі — звичайні люди, які вміють робити незвичайні речі.
ПЛАН
МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ
на 2020/2021навчальний рік
ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ ТА ФОРМИ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ З ПЕДАГОГІЧНИМИ КАДРАМИ
Методична робота як система цілеспрямованої, теоретичної, практичної, колективної та індивідуальної діяльності педагогів спрямована на підвищення педагогічної мобільності та професійної майстерності вчителів в усіх аспектах дає можливість виділити традиційно притаманні їй основні функції:
діагностичну, яка дає можливість виявити розрив між рівнем компетентності та вимогами до професійної діяльності вчителя на рівні встановлених державних стандартів;
відновлюючу, яка передбачає поповнення та поглиблення знань відповідно до змін у змісті освіти;
коригуючу, яка передбачає внесення змін до науково-методичної інформації з урахуванням нових психолого-педагогічних теорій до потреб кожного вчителя;
компенсаційну, яка сприяє оновленню знань і вмінь педагогів відповідно до потреб життя, формуванню професійної мобільності педагогів;
прогностичну (випереджуючу), яка вимагає визначення знань та вмінь, необхідних педагогам у майбутньому;
моделюючу, яка забезпечує розроблення перспективи та орієнтирів педагогічної діяльності.
У 2020/2021 навчальному році методична робота школи спрямована на реалізацію проблемної теми:
«Сучасні освітні технології у навчально-виховному процесі школи як засіб розвитку творчих здібностей учителя та учня»
Для вирішення цієї проблеми поставлені такі завдання:
діагностика та створення банку даних професійної підготовки педагогів;
· наукова підготовка;
· оволодіння інноваційними формами та методами навчання;
· пізнання вікових та психологічних особливостей учнів;
· оволодіння системою моніторингу результативності своєї педагогічної діяльності кожним вчителем та планування подальшої роботи, направленої на підвищення професійної майстерності;
· вивчення та застосування нових навчальних планів, програм, підручників, посібників тощо;
· забезпечення високого наукового та методичного рівня навчання;
· удосконалення форм роботи по запровадженню нетрадиційних форм і методів організації навчання, інноваційних технологій та передового педагогічного досвіду;
· заохочування та залучення вчителів до науково-дослідницької та експериментальної роботи;
· активізація співробітництва вчителя й учня на уроках, направлених на розвиток самостійної праці школяра;
· активізація роботи методичних об’єднань та творчих груп вчителів з актуальних питань навчально-виховного процесу;
· підвищення практичної спрямованості у роботі методичної ради;
· активізація роботи учителів з метою розвитку природних здібностей школярів, творчої співпраці вчителя й учня та залучення до роботи в Малій академії наук;
· введення в навчальний процес комп’ютерно-орієнтованих технологій;
· організація, інформаційно-методичне і нормативно-правове супроводження роботи з метою реалізації нормативно-законодавчих документів та програм з питань соціального захисту дітей.
З метою удосконалення особистісно орієнтованого спрямування усіх аспектів освітнього процесу, підвищення рівня педагогічної майстерності визначити, як основні, наступні форми методичної роботи:
Колективні форми роботи:
· педагогічна рада;
· методична рада;
· методичні оперативні наради;
· методичні об’єднання;
· семінари-практикуми;
· психолого-педагогічні семінари;
· педагогічні виставки.
Індивідуальні форми роботи:
· методичні консультації;
· співбесіди;
· наставництво;
· робота над методичною проблемою;
· атестація вчителів;
· курси підвищення кваліфікації;
· творчі звіти;
· самоосвіта вчителів;
· участь у професійних конкурсах.
· аналіз уроків.
1. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ МЕТОДИЧНИХ ОБ’ЄДНАНЬ
За змістом робота методичного об’єднання вчителів спрямована на поглиблення знань учителів з питань методики, педагогіки, психології, розвитку прогностично-аналітичних умінь. Протягом навчального року з вчителями проводиться різнорівнева методична робота, яка поєднує в собі колективні та індивідуальні форми.
В роботі методичного об’єднання приділяється велика увага:
· вивчення та обговорення директивних та нормативних документів в галузі освіти;
· планування роботи на навчальний рік;
· обговорення навчальних програм;
· заходи щодо посилення позитивної мотивації навчання учнів, підвищення якості знань та рівня навчальних досягнень учнів з навчальних базових дисциплін;
· методична допомога молодим вчителям;
· підвищення фахового рівня вчителів з урахуванням особистісних можливостей кожного вчителя;
· використання форм продуктивного навчання, збільшення обсягів самостійних, творчих завдань;
· надання методичної та науково-інформаційної допомоги секціям наукового товариства учнів;
· індивідуальна робота з обдарованими та здібними дітьми з метою підготовки їх до предметних олімпіад, інтелектуальних конкурсів, захисту науково-дослідницької роботи в Малої академії наук;
· обговорення та підведення підсумків методичної роботи методичного об’єднання за І семестр, ІІ семестр, за навчальний рік;
· затвердження змісту контрольних робіт, олімпіадних та конкурсних завдань;
· аналіз контрольних робіт, зрізів знань, підсумків олімпіад та тематичного оцінювання;
· стан позакласної роботи з предмету;
· огляд новинок методичної літератури;
· підсумки атестації вчителів;
· організація повторення вивченого матеріалу в кінці навчального року, перевірка виконання навчальних програм;
· творчий звіт молодих учителів, вчителів, які мають педагогічні звання, вчителів-наставників;
· збагачення науково-методичного забезпечення за рахунок творчих внесків учителів, розширення видавницької діяльності.
Склад
науково-методичної ради школи:
Гав’юк Мар’яна Миколаївна |
голова ради, заступник директора з навчально-виховної роботи |
Абеле Сніжана Іванівна |
член ради, директор школи |
Баранюк Світлана Дмитрівна |
член ради, заступник директора виховної роботи |
Романюк Марія Іванівна |
член ради, учитель математики
|
Котлан Ольга Іванівна |
секретар методичної ради, учитель математики |
Баранюк Ганна Василівна |
член ради, учитель початкових класів |
Подинський Іван Іванович |
член ради, учитель інформатики |
Мережа методичної роботи в школі:
Форма |
Керівник |
Проблема |
|||
МО вчителів початкових класів |
Баранюк Г.В. |
Створення умов для розвитку ключових компетентностей учнів через впровадження інноваційних освітніх технологій та інформаційно-комп’ютерних технологій в освітній процес |
|||
МО вчителів суспільно-гуманітарного циклу |
Гайналь О.Ф.. |
Удосконалення якості навчання і виховання, підвищення рівня знань школярів з предметів суспільно-гуманітарного циклу шляхом впровадження інноваційних технологій |
|||
МО вчителів природничого циклу |
Здебська Г.Й. |
Сучасні навчальні технології та їх використання на уроках природничого циклу |
|||
МО класних керівників
|
Котлан О.І. |
Удосконалення якості виховання учнів на основі демократичного врядування в школі з використанням сучасних інноваційних технологій
|
|||
МО художньо-естетичного циклу |
Дем ‘ян Л.М. |
Розвиток творчих здібностей учнів у процесі вивчення предметів художньо- естетичного циклу |
|||
МО вчителів математики та інформатики |
Романюк М.І. |
Впровадження інноваційних методик і технологій навчання в процесі викладання математики та інформатики з метою формування ключових компетентностей учнів в умовах особистісно-орієнтованого навчання і виховання». |
|||
Школа молодого вчителя
|
Подинський І.І |
Формування професійних умінь і навичок, які відповідають сьогоднішнім вимогам педагогічної науки і практики, підготовка молодих спеціалістів до засвоєння прийомів і методів педагогічного дослідження і методів перспективного педагогічного досвіду. |
|||
МО вчителів іноземних мов та зарубіжної літератури |
Микуличинська А.В. |
«Професійна майстерність вчителя іноземної мови як важлива складова розвитку сучасної школи та формування компетентно-успішного випускника». |
|||
Творчі групи |
Вчителів світової літератури: „Впровадження інтерактивних технологій на уроках світової літератури” керівник –Абеле С.І.
|
Вчителів української мови та літератури: „Розвиток творчої активності вчителів-словесників шляхом впровадження інноваційних інформаційно-педагогічних технологій на засадах особистісно зорієнтованого навчання школярів” керівник – Попенчук О.М.
|
Вчителів інформатики: „Використання інноваційних інформаційо-педагогічних технологій у навчально-виховному процесі” Керівник- Штенюк В.М.
|
Практичний психолог: „Організація психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в умова інклюзивної освіти ”. керівник – О.М. Ерстенюк члени творчої групи: Вчителі початкових класів з інклюзив-ним навчанням
|
Соціальні педагоги: „Впровадження інновацій-них форм роботи у просвітницькій діяльності соціально-го педагога”. керівник – Баранюк С.Д.
|
Поради молодому вчителеві і не тільки…
Необхідно:
- любити свою роботу й учнів, яких вам довірили навчати й виховувати;
- не дискредитувати свій авторитет – він повинен бути незаперечним;
- посміхатися, особливо працюючи зі слабкими учнями;
- постійно стежити за своїм мовленням;
- бути добрим, але не добреньким; вимогливим і чесним щодо всіх учнів;
- постійно дізнаватись щось нове із книг, журналів, телебачення, Інтернету;
якнайбільше розповідати учням на уроці, не боючись, що вони не зрозуміють;
- крім традиційних форм роботи, використовувати сучасні технології, не
забуваючи про досвід учителів-новаторів, ноу-хау в роботі;
- працювати під гаслом “Класна робота в зошиті учня не повинна мати помилок”;
- розвивати в собі важливу якість – вислуховувати учня до кінця, не підказуючи,
не підводячи учня до правильної відповіді підказками;
- не давати учням контрольних робіт, знаючи, що половина класу не впорається;
- не демонструвати свою любов до окремих учнів;
- пробачати витівки, не нагадувати наступного дня учневі про те, що трапилося;
- нічого не забувати, щоб діти не могли сказати: “А Марія Іванівна забула”;
- у жодному разі не висловлюватися про колег погано, не критикувати їх у
присутності учнів;
- співпрацювати із батьками як помічниками у роботі, не скаржитися їм
принагідно на їх дітей;
- одягатися ошатно, зі смаком, частіше змінювати робочий костюм;
- намагатися працювати без негативних оцінок, адже такі оцінки вчитель ставить
самому собі за невміння навчити;
- не боятися брати участь у різноманітних конкурсах;
- знати, чого вчити та як найкраще вчити;
- завжди відстоювати своїх дітей, а не сварити їх привселюдно – це ваші діти, а
ви – їхня шкільна мама;
- ніколи не дозволяти дітям пліткувати про батьків, і самому також не сварити
батьків при дітях;
- пам’ятати, що кожний з учнів – це унікальна й неповторна особистість;
- не забувати, що учень – не “чистий аркуш паперу”, а особистість, яка має
власний життєвий досвід, свої погляди й особистий досвід у вигляді емоцій,
почуттів, переживань.
Слід навчитися:
- варіювати голосом, берегти і намагатися не напружувати його;
- обирати ті форми роботи, що допомагають досягти результату на уроці, а для
цього потрібно відмінно знати методики викладання предмета;
- розв’язувати будь-яку складну ситуацію;
- на уроці працювати з усіма учнями;
- працювати над мовленнєвими помилками учнів не тільки на уроці, але й поза
ним;
- детально продумувати урок, але акцентувати увагу учнів не тільки на уроці, але
й поза ним;
- детально продумувати урок, але акцентувати увагу учнів на головному, тобто
на тому, чого ви повинні навчити їх;
- використовувати картки там, де вони доречні, а не під час фронтальної роботи
із класом, де участь можуть і повинні брати усі учні;
- берегти час на уроці;
- організовувати урок у такий спосіб, щоб учні сказали: “Як швидко минув
урок!”
Важливі моменти для виконання на “автоматі”
- Починати урок завжди вчасно.
- Завжди бути готовим до уроку.
- Приходити до класу хоча б за 5 хв до дзвінка, щоб перевірити стан кабінету,
готовність дошки, учнів, відповісти на можливі запитання учнів та ін.
- Обов’язково записувати на дошці тему уроку й домашнє завдання; стежити,
щоб усі учні записали домашнє завдання до щоденників.
- Розподіляти увагу в такий спосіб, щоб на будь-якому етапі уроку тримати в
полі зору весь клас, запитуючи учня, якщо він відволікається або розмірковує
про щось особисте.
- Не зневажати записами на дошці, навіть нескладними кресленнями,
малюнками, адже учень, яким би неуважним він не був, обов’язково перепише з
дошки до зошита.
Самоосвіта
- Не боятися вчитися у своїх колег, в учнів, на семінарах і курсах, із книжок та
інших джерел.
- Відвідувати уроки своїх колег, особливо в тих класах, де справи кепські. У
такий спосіб, можна знайти відповіді на багато нагальних запитань.
Підготовка до уроку
- Готуватися до кожного уроку творчо, придумуючи щоразу щось цікаве.
- Докладно розробити конспект одного або декількох уроків. Нехай вони
відрізнятимуться від звичайних уроків за формою, методами, насиченістю,
цікавою інформацією, дослідами тощо.
- Готуючись до уроку, краще розв’язувати всі завдання на окремих картках;
причому завдання з одного підручника – на картках одного кольору, з посібника
– на картках іншого кольору. У такий спосіб створюється корисна картотека –
розв’язник.
- Обов’язково читати методичні журнали й газети, вести картотеку статей.
- Готуючись до кожного уроку, визначити мінімальну добірку основних
запитань, понять і тримати їх у полі зору учнів протягом усього уроку.
Аналогічно в кожній темі визначити основні поняття, багаторазово їх
повторювати впродовж усієї теми.
- Застосовувати на уроках принцип “Нехай ті, хто знають, розкажуть тим, хто не
знають”.
- Робочий кабінет повинен бути естетично оформлений, але не в яскраві кольори.
У кабінеті вчитель повинен усе мати попідруч, щоб не займатися пошуком перед
уроками або під час їх проведення. Це значно полегшує учителеві роботу з
учнями
(Використано матеріали навчального видання з серії “Золота педагогічна
скарбниця” – О.М.Ворожейкіна. 100 цікавих ідей для проведення уроку. -Х.: Вид.
група “Основа”, 2011.)
КЛАСИФІКАЦІЯ ПОМИЛОК, ЯКИХ ПРИПУСКАЄТЬСЯ МОЛОДИЙ
ПЕДАГОГ У ВЗАЄМОВІДНОСИНАХ З УЧАСНИКАМИ ОСВІТНЬОГО
ПРОЦЕСУ